Mezoterapia

Mezoterapia – czyli rewitalizacja, ujędrnianie i nawilżanie skóry. Jest zabiegiem, który polega na dostarczaniu substancji leczniczych (odżywczych, nawilżających, ujędrniających) bezpośrednio do skóry właściwej. Zabieg wykonuje manualnie lekarz za pomocą specjalnej igły techniką wielokrotnych nakłuć śródskórnych lub w tzw. punkty akupunkturowe. Metoda ta jest doskonałym sposobem zapobiegającym starzeniu się skóry, powstawaniu cellulitu i wypadaniu włosów.

Mezoterapia jest terapią, która polega na indywidualnym dobraniu do potrzeb danego pacjenta odpowiednich preparatów i wstrzyknięciu ich cienką igła w głąb skóry. Stosuje się ją w miejscach takich jak: twarz, pośladki, brzuch, głowa, dekolt, uda czy szyja. Mezoterapia jest zabiegiem prawie całkowicie bezbolesnym, jednakże niewielki ból związany z wstrzykiwaniem preparatów w skórę można zminimalizować przez użycie miejscowego środka znieczulającego. Ponadto zaleca się stosowanie specjalnego preparatu z witaminą K, na okres około 1 tygodnia, przed zabiegiem, co ma na celu uszczelnienie śródbłonka naczyń krwionośnych oraz działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe. Efekty mezoterapii najbardziej widoczne są po serii kilku zabiegów, które wykonywane są przez cały rok, łącznie z okresem letnim.

Wybrane możliwości zastosowania mezoterapii:

• rewitalizacja, regeneracja i nawilżenie skóry
  • likwidacja cellulitu, rozstępów
  • leczenie łysienia
  • profilaktyka przeciwzmarszczkowa
  • Zastosowanie indywidualnie dobranych preparatów poprawia koloryt skóry i jej elastyczność, a także sprawia, iż skóra staje się bardziej napięta. W mezoterapii nie ma ograniczeń wieku pacjenta, mogą z niej skorzystać zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe. Rezultaty mezoterapii widoczne są nawet do 6-10 miesięcy. Aby uzyskać długotrwałe efekty zalecane są 2 lub 3 zabiegi w odstępach kilkutygodniowych (co 2-3 tygodnie) przy czym cykl zabiegów może być powtórzony po 4-6 miesiącach.

Przeciwwskazania:

• ciąża i okres karmienia piersią
  • cukrzyca
  • choroby autoimmunologiczne
  • choroby nowotworowe
  • zaburzenie krzepliwości krwi
  • skłonność do powstawania przerosłych blizn
  • karmienie piersią
  • nadwrażliwość na kwas hialuronowy, lub którykolwiek składnik preparatu
  • stany zapalne skory takie jak opryszczka czy zakażenia bakteryjne

Po zabiegu:

• przez 1-2 dni może utrzymywać się niewielki obrzęk i zaczerwienienie skóry w miejscu iniekcji
  • wrażliwość na dotyk w miejscu iniekcji
  • przynajmniej przez miesiąc po zabiegu nie zaleca się wykonywania aktywnych zabiegów na twarz, takich jak głębokie peelingi czy zabiegi z użyciem lasera.

Mezoterapia